Hur allt började

Roffes Motordelar kickstartade sin verksamhet under rådande krigstider, närmare bestämt år 1943. Försäljning skedde över disk i en helt egen butik och via postorder. Från allra första början bestod verksamheten främst av försäljning av trampcyklar och tillhörande delar. En egentillverkade cykel, som gick under namnet Roffes Ess, rönte stor framgång.

50-talet

På 50-talet tuffade vi till oss och bytte ut trampcyklar mot mopeder och motorcyklar. Märken som syntes i butiken var bland annat Husqvarna, Monark, NV och andra lätta motorcyklar. Ett komplett reservdelslager fanns även på plats.

Roffes motor logotyp

60 och 70-talet

I början av 60-talet upphörde Roffes motordelar sin försäljning av hela fordon och koncentrerade sig istället på reservdelar och ett mycket stort tillbehörssortiment, i första hand till engelska motorcyklar och till mopeder.

I slutet av 60-talet tillkom delar och tillbehör till japanska motorcyklar och i början av 70-talet kompletterades sortimentet med delar även till Harley Davidsson.

80-talet

Våren 1982 stängdes Roffes egna butik och försäljningen av mopeddelar upphörde. Den större delen av försäljningen skedde sedan dess via återförsäljare över hela Skandinavien, men också direkt till konsument, via postorder.

Vad hände sen?

År 2010 köptes Roffes Motor, och hela 2000 kvadratmeter fulla av delar, upp av Raceway som drev verksamheten vidare som ”Roffes motor/Raceway”. Själva verksamheten flyttade då från Wollmar Yxkullsgatan till Roffes lokaler på Blekingegatan i Stockholm.

Sommaren 2012 flyttade Roffes Raceway ut till Haninge i Stockholm där vi står än idag – med lika stor passion för MC.